Idővonalak az oktatásban
Ebben a bejegyzésben az idővonalé a főszerep, ezen belül is az, hogy hogyan lehet az
oktatásban hasznosítani. Szerintem mindkét szakomhoz, a hittanhoz és a
történelemhez is remekül illeszkedik, hiszen nagyon jó támpontot ad egy nagyobb
korszak, életút, vagy esemény áttekintéséhez. Azért is találom hasznosíthatónak,
mert könnyebben memorizálják, mi után mi jön, nem átláthatatlan, nem vesznek el
a sok információ között, képeket is lehet használni, amik által lehet, hogy könnyebben
elevenítenek fel egy adott dolgot.
Először sokat vacilláltam melyik programot használjam, míg végül a Sutorira esett a választásom, mert első ránézésre is könnyen használható, letisztult és nem kellett hozzá semmit letölteni, plusz ingyenes is.
Úgy gondoltam ezt az idővonalat hittan órára készíteném el, ahol az ötödik osztályosokkal elevenítenénk fel összefoglalás órán, hogy mi mindent tanultunk meg korábban Mózesről. Szerepelnek benne képek, rövid leírások, két feladat, egy tudtad-e? rész, valamint egy rövid, összegző videó szemléltetésként.
Szerintem egy idővonal elkészítése házi feladatként, vagy projektmunkaként is megállja a helyét, amiket a diákok maguknak készítenek el. Hiszen nem csak kreatív, hanem észrevétlenül jegyeznek meg dolgokat azáltal, hogy maguknak kell utánajárni, beilleszteni, vagy szemléltető videót keresni róla. Ha pedig feladatot is gyártanak hozzá, akkor a saját tudásukat is tudják tesztelni.
Az általam készített idővonal az alábbi linken érhető el:

Megjegyzések
Megjegyzés küldése